Home staging, vyplatí se investovat do přípravy nemovitosti na prodej?

05.11.2021

Home staging neboli příprava nemovitosti před prodejem. Proč ho dělat? Kolik stojí? A vyplatí se to? Podívejte se na srovnání bytů před / po home stagingu.

Co je Home staging?

Ať prodáváte cokoliv, první dojem je důležitý. U nemovitostí první dojem získáme z fotografií a druhý "první dojem" získáme při osobní prohlídce. Home staging je příprava nemovitosti na prodej, díky níž odprezentujeme nemovitost lépe a získáme tak více peněz z prodeje.

Vybavený byt vypadá lépe

Prázdné místnosti nevypadají dobře. Daleko přitažlivěji a útulněji vypadá místnost vybavená vhodným nábytkem a doplňky. Porovnejte sami, která fotografie na vás působí lépe.

Vhodné doplňky a profesionální fotografie

Důležité je také vše barevně sladit a použít vhodné doplňky. Pro prezentaci nemovitosti na internetu jsou pak nezbytné kvalitní profesionální fotografie. Podívejte se na pár příkladů před / po home stagingu.

Malé byty a lepší představa prostoru

U malých bytů může být home staging alfou a omegou celého prodeje. Bez vybavení může byt působit, že se do místnosti nevejde například postel nebo jídelní stůl a to může být důvod byt nekoupit. Díky home stagingu však zájemce na první pohled jasně vidí, co všechno se do místnosti vejde.

Home staging a prohlídky

Použít vybavení pouze pro nafocení nemovitosti a pak vše odstranit? Nebo nechat home staging i na prohlídky? Já osobně preferuji druhou možnost. Je to sice několikanásobně dražší, ale funguje to. Není nic horšího, než vidět na fotkách krásný útulný byt a pak přijít na prohlídku do chladných prázdných místností. U menších nebo atypických nemovitostí je ponechání home stagingu o to důležitější. Kupující si pak lépe dokáže představit využití prostoru a může to hrát důležitou roli v rozhodování, zda nemovitost koupit.

Co nemovitosti ve kterých se bydlí?

Home staging se dá použít i v nemovitostech ve kterých se bydlí. V takovém případě se designér snaží využít stávající vybavení. Tady se však home staging nenechává a použije se pouze na vytvoření kvalitních fotografií.

Kolik to stojí?

  • Práce designéra stojí (u bytů) nejčastěji od 7.000 do 15.000 Kč. 
  • Ponechání vybavení se pohybuje od 10.000 Kč / měsíčně.
  • Vymalování, výměna žárovek a další technické doladění bytu je individuální.

Kvalitní realitní makléř tyto náklady uhradí za vás ze své provize. Já beru home staging jako standard svých služeb.

Vyplatí se to?

Dříve jsem byl skeptický a myslel jsem si, že je to spíše kosmetická věc. Zkušenosti mi ale ukázali, že díky dobře nachystané nemovitosti lze navýšit kupní cenu o stovky tisíc. Jako makléře mě to sice stojí pár desítek tisíc z provize, ale má to obrovský vliv na výsledek. Navýšení kupní ceny beru jako obrovský přínos pro klienta a znamená to, že dokážu doručit tu nejlepší realitní službu. A to je mým cílem. Takže za mě se home staging jednoznačně vyplatí!

Samotný home staging však nemovitost neprodá. Kvalitní a poutavá prezentace prodává. To znamená vytvořit profesionální fotografie, videoprohlídku, 3D sken nemovitosti a to vše umístit na webovou stránku. To však také nestačí. Když prezentaci nikdo neuvidí, tak je všechna snaha k ničemu. Je nutné nemovitost dostat k co nejvíce lidem. Zainzerovat nemovitost na realitních serverech, aktivně oslovit poptávající a správně zacílit reklamu na sociálních sítích. Ale to už je zase jiná kapitola...

VÍTE JAKÁ JE TRŽNÍ CENA VAŠÍ NEMOVITOSTI?

DALŠÍ ČLÁNKY

Jak se vyvíjely ceny bytů v Brně v roce 2020? Ovlivnila pandemie růst cen? A co může mít vliv na vývoj cen v roce 2021? Budou ceny růst nebo klesat? Vyplatí se koupit? Vyplatí se prodat?